Powerpeers

Over Powerpeers

In 2016 heeft Vattenfall de dochteronderneming Powerpeers gelanceerd. De kleine energieleverancier zit gevestigd in Amsterdam. Powerpeers is een platform waar klanten stroom met elkaar kunnen delen. Wanneer jij als klant geen zonnepanelen hebt, dan krijg je stroom van Powerpeers klanten die wel zonnepanelen bezitten. Mocht er niet genoeg stroom worden opgewekt door de klanten van Powerpeers, dan mag je zelf bepalen van welke lokale energiebron je stroom geleverd wilt krijgen.

Snel navigeren naar

Tarieven Powerpeers

Het getoonde tarief is gebaseerd op het variabele instaptarief van het modelcontract. Dit tarief is inclusief alle belastingen tot een verbruik van maximaal 10.000 kWh stroom en 170.000 m³ gas. Als je nu een contract afsluit kan het tarief afwijken van onderstaande. Op de energieprijzen pagina vind je de meest actuele tarieven van verschillende leveranciers.

Tarieven Powerpeers

beweeg de tabel van links naar rechts
ProductTarief
Stroom enkel€ 0,355
Stroom normaal€ NNB
Stroom dal€ NNB
Gas€ 1,263
Terugleververgoeding€ 0,030

Laatste update:

Aanbiedingen Powerpeers

Een energieleverancier heeft vaak een aanbieding in de vorm van een loyaliteitsbonus of cashback, deze wordt aan het eind van het eerste contractjaar uitgekeerd. Met deze aanbiedingen komen ze hoger in de vergelijker te staan. Hoe hoger een energieleverancier in de vergelijker staat, hoe goedkoper het energiecontract op jaarbasis is.

Voorheen gaven energieleveranciers een aanbieding in de vorm van een welkomstkorting. Met de wijziging in de opzegvergoedingen zijn ook de regels van de welkomstkortingen aangepast. Een welkomstkorting moet nu binnen twee maanden worden uitgekeerd, daarom kiezen veel energieleveranciers nu voor een loyaliteitsbonus. Op onze aanbiedingen pagina hebben we de meest actuele aanbiedingen op een rijtje gezet.

Waar wordt de energie opgewekt?

Energieleveranciers zijn tegenwoordig verplicht om te laten zien waar hun energie vandaan komt en hoe deze wordt opgewekt. Dit doen ze door het zogenoemde stroometiket. Er is geen vast format voor het stroometiket, daarom hebben wij voor jou uitgezocht waar Powerpeers zijn energie vandaan haalt.

Stroometiket Powerpeers

Soort product Powerpeers stroom
19,8% Zonne-energie NL
77,0% Windenergie NL
3,2% Waterenergie NL
% Duurzaamheid 100% Duurzaam

Bron: Stroometiket 2021 Powerpeers

Samen naar een duurzame wereld

Powerpeers en WISE

Elk jaar onderzoekt WISE in samenwerking met de Consumentenbond hoe duurzaam een energieleverancier daadwerkelijk is. Uiteindelijk krijgt iedere leverancier een cijfer. Dit cijfer is het gemiddelde van drie onderdelen: investeringen, inkoop en levering. Powerpeers krijgt van WISE een 10.

Ben jij benieuwd naar het hele onderzoek en welke energieleverancier volgens WISE het groenste is? Ga dan naar onze pagina over de groenste energieleverancier.
Het cijfer van WISE is gebaseerd op de gehele organisatie.

tip

Tip

Vink in onze vergelijker het filter duurzaam aan. Je krijgt dan alleen energiecontracten te zien waarvan de energie uitsluitend wordt opgewekt in Nederland vanuit hernieuwbare bronnen: wind, water en zon. Daarnaast wordt het gas minstens CO2 gecompenseerd.

Mijn situatie is veranderd, wat nu?

Wanneer overstappen

Jouw energiecontract loopt af, dus is het tijd om opzoek te gaan naar jouw beste deal. Je zoekt een nieuwe energieleverancier en overweegt een overstap naar Powerpeers. Met een vast contract kan je het beste overstappen wanneer jouw contract afloopt, anders riskeer je een overstapboete.
Bij een variabel contract heb je geen vaste einddatum en kan je overstappen wanneer je dat zelf wilt.

Wat doen wij

Met behulp van onze vergelijker krijg je direct een overzicht van meerdere energieleveranciers, al hun tarieven. Zo kan je eenvoudig en snel in één oogopslag zien welke energieleverancier de beste voorwaarden met de goedkoopste tarieven heeft. Zodra je de overstap compleet maakt, word je aangemeld bij je nieuwe energieleverancier. Zij zorgen ervoor dat jouw oude energiecontract wordt opgezegd. Op deze manier stap je makkelijk en snel over en hoef je zelf niets te doen.

Wat moet je doorgeven

  • De datum waarop je de sleutel van je nieuwe woning ontvangt.
  • De datum waarop je de sleutel van je oude woning inlevert.
  • Het adres van je nieuwe woning.
  • Je contactgegevens tijdens de verhuizing.
  • De meterstanden van je oude huis.
  • De meterstanden van je nieuwe huis.

Powerpeers stuurt je een e-mail zodra je de meterstanden door kunt geven. Als je een slimme meter hebt dan leest Powerpeers de meterstanden op afstand uit. Je hoeft dan zelf niets te doen.

Contract opzeggen verhuizing

Een verhuizing is geen geldige reden om tussentijds je vaste contract op te zeggen. Je huidige contract verhuist met je mee naar je nieuwe adres.
 
Tijdelijk twee adressen?

Wanneer je tijdelijk twee adressen hebt, levert Powerpeers op beide adressen stroom en/of gas. Als je op het oude adres geen energie meer nodig hebt, dan moet je zelf het contract voor je oude woning opzeggen. Wij raden aan om dit altijd telefonisch te doen.

 

Manier van opzeggen

In sommige situaties moet je zelf je energiecontract opzeggen. Bij Powerpeers is dit via het Energiedashboard mogelijk. Je energieleverancier hanteert de wettelijke opzegtermijn van 30 kalenderdagen.

Vast contract opzeggen

Wanneer jij vroegtijdig je energiecontract opzegt, mag Powerpeers een opzegvergoeding in rekening brengen. De ACM heeft bepaald wat de maximale hoogte van de opzegvergoeding mag zijn.

Veelgestelde vragen

    Ik heb een aanvraag gedaan, hoe gaat het nu verder?

    Wanneer jij een aanvraag hebt gedaan bij ons, ontvang jij, van Powerpeers direct een bevestiging van je aanvraag via e-mail.
    Na 4-6 weken zal jij energie geleverd krijgen van Powerpeers.

    Is het mogelijk om een spoedaanvraag te doen?

    Ja dat is mogelijk, alleen niet via ons. Je zal zelf moeten bellen naar de klantenservice van Powerpeers. Zij zullen je aanvraag in behandeling nemen en daarbij een borg vragen van € 575,-

    Hoe regelt Powerpeers het financieel?

    De hoogte van je maandbedrag wordt mondeling bepaald.
    Je krijgt de keuze uit drie verschillende dagen van de maand voor de automatische incasso. Je mag het ook handmatig overmaken, maar dan vragen ze €1,- tot €2,-
    administratiekosten per overboeking.
    Je kan het maanbedrag zelf aanpassen. Dit kan je zelf doen door per mail of online in het persoonlijke dashboard. Je mag het met maximaal 25% verlagen ten opzichte van je originele termijnbedrag.

    Heeft Powerpeers een app?

    Ja, ze hebben een app én een online omgeving waarin jij al jouw verbruiksgegevens en correspondentie kan zien.

    Wanneer zijn de daluren van Powerpeers?

    De daluren worden niet door je energieleverancier bepaald. Het hangt af van de regio waar je woont en dus wie jouw netbeheerder is. Daarnaast is het het afhankelijk van de soort meter of jij gebruik kan maken van daluren. Alleen met een dubbel telwerk of een slimme meter kan je gebruik maken van daluren. Wanneer de daluren in jouw regio zijn kan je zien op onze pagina over daluren.

Contactgegevens
020-2202300
service@powerpeers.nl
Vergelijk energieleveranciers
Klantenserviceteam portretten

Klantenservice

Wij hebben een team vol behulpzame collega's die je graag helpen en al je vragen beantwoorden.