Veelgestelde vragen over energie
-
-
energie
-
faq
Vergelijken
We raden energie vergelijken altijd aan. Zo weet je zeker dat je goed zit bij je huidige aanbieder of dat je bij een andere leverancier kunt besparen. Energieleveranciers mogen namelijk zelf hun tarieven bepalen. Het verschil tussen de goedkoopste en duurste energieleverancier is vaak wel honderden euro’s per jaar. De verschillen tussen de goedkoopste en duurste contracten zijn sinds de energiecrisis ook veel groter. Dat komt doordat de prijzen in de energiemarkt veel meer op en neer bewegen dan voorheen. Door energie te vergelijken vind je een voordelig energiecontract dat past bij jouw situatie. Je kunt tot honderden euro’s per jaar besparen door over te stappen naar een andere energieleverancier.
Je kunt heel makkelijk energie vergelijken in onze energievergelijker. We vragen je om je gegevens in te vullen, zoals je adres, je huidige leverancier, het type energie dat je wil ontvangen en je jaarverbruik. Heb je zonnepanelen? Dan vragen we ook naar je opwek. Op basis van jouw gegevens laten we je alle energiecontracten zien die passen bij jouw voorkeuren en verbruik.
Lees meer op de pagina: wat vul ik in bij verbruik als ik zonnepanelen heb?
Wij maken bepaalde afspraken met energieleveranciers. Vaak bieden ze via onze energievergelijker andere kortingen aan dan op hun eigen website. Vaak zijn de prijzen in onze energievergelijker voordeliger dan op de website van de leverancier. Leveranciers wisselen erg vaak hun prijzen. Zo kan het zijn dat het bij ons tijdelijk veel goedkoper is. Lees alle over onze energie-aanbiedingen.
Het maandbedrag wordt bepaald door te kijken naar het opgegeven jaarverbruik (of het geschatte energieverbruik), het energietarief uit het energiecontract, de vaste kosten, eventuele korting. We rekenen daarin met de netto-jaarprijs waarin we alle kosten en opbrengsten meenemen. Uiteindelijk verrekenen energieleveranciers alles met je werkelijke verbruik door te kijken naar de meterstanden. Was je maandbedrag uiteindelijk te hoog? Dan krijg je dat uiteindelijk terug op de jaarafrekening. Was je termijnbedrag te laag? Dan moet je bijbetalen bij de jaarafrekening.
Je kunt het maandbedrag ook wijzigen tijdens je contract. Lees meer op: Kan ik mijn voorschotbedrag wijzigen?
Ja, in onze vergelijker is de jaarprijs de netto-jaarprijs. Wij hebben al rekening gehouden met eventuele kortingen en actietarieven. Zo blijft de vergelijking helder en transparant. De goedkoopste energieleverancier voor jouw situatie staat automatisch altijd bovenaan in onze vergelijker.
Je energieverbruik kan je terugvinden op je jaarafrekening, in je online omgeving, app, of door te bellen met je huidige energieleverancier. Met je persoonlijke verbruik krijg je van ons een persoonlijk aanbod. Het advies is daarom altijd om de vergelijking te maken met je persoonlijke meest recente jaarverbruik.
Weet je je verbruik echt niet? Dan helpen wij je met het maken van een schatting door te kijken naar het aantal personen in je huishouden. Uiteindelijk is de berekening altijd een schatting vooraf. Als je gebruik maakt van het gekozen contract, betaal je altijd alleen wat je daadwerkelijk verbruikt binnen dit contract. Dat is wettelijk zo geregeld.
Vink in onze vergelijker aan dat je zonnepanelen hebt. Wij vragen je dan wat je verwachte opwek in de dal- en normale uren is. Weet je dat niet? Dan helpen we je met het maken van een schatting door rekening te houden met het aantal zonnepanelen dat je hebt.
Ja, in onze vergelijker is de jaarprijs de netto-jaarprijs. Wij hebben al rekening gehouden met de btw. Zo zijn we zo helder en transparant mogelijk. De goedkoopste energieleverancier voor jouw situatie staat altijd bovenaan in onze vergelijker.
Ja, in onze vergelijker kun je ook energiecontracten met duurzame energie vergelijken. Vink in onze vergelijker aan dat je op zoek bent naar contracten met duurzame energie en we laten je alleen contracten met een hoge duurzaamheidscertificering zien.
Lees meer over: wat is het verschil tussen grijze en groene energie?
Verhuizen
Dat is voor iedere situatie anders en ligt aan het soort energiecontract dat je nu hebt. Heb je nu een vast energiecontract en is de einddatum nog niet in zicht? Dan is het verstandig om je energiecontract mee te verhuizen naar je nieuwe adres. Je verandert dan je adres “binnen” je contract. Wil je toch overstappen? Dan betaal je mogelijk een opzegvergoeding en vervalt je eventuele korting. De hoogte van de boete kan je altijd opvragen bij de leverancier. Ze zijn wettelijk verplicht om je te informeren over dit bedrag.
Heb je nu een contract voor onbepaalde tijd, zoals een variabel contract of een dynamisch contract? Dan kun je je contract meeverhuizen of kosteloos overstappen naar een ander contract. Deze contracten zijn altijd vrij opzegbaar.
Je regelt je verhuizing vaak makkelijk in de online omgeving of de app van je energieleverancier. Geef je verhuizing op tijd door.
Lees alles over je energiecontract meeverhuizen.
Lees hier meer over de ‘einddatum van je energiecontract‘.
Voor verhuizing naar het buitenland gelden dezelfde regels als voor verhuizing binnen Nederland. Heb je nu een contract voor onbepaalde tijd, zoals een variabel of dynamisch energiecontract? Dan kun je altijd kosteloos je energiecontract beëindigen. Je regelt je verhuizing vaak makkelijk in de online omgeving of de app van je energieleverancier. Geef je verhuizing op tijd door. Houd wel rekening met een opzegtermijn van je leverancier.
Heb je nu een vast contract met einddatum? Dan betaal je mogelijk een opzegvergoeding als je het contract vroegtijdig stopt. De hoogte van de boete kan je altijd opvragen bij de leverancier. Regel je verhuizing in de online omgeving en geef de verhuizing op tijd door.
Mogelijk verandert je termijnbedrag in je nieuwe woning. Dat ligt aan de soort woning en de (nieuwe) samenstelling van het huishouden. In de nieuwe woning ga je wellicht meer of minder energie gebruiken. Je energieleverancier berekent je termijnbedrag opnieuw en kijkt via de netbeheerder naar het historisch verbruik van de woning. Je kunt altijd om advies vragen aan je energieleverancier.
Dat is voor iedere situatie anders en ligt aan het soort energiecontract dat je nu hebt. Heb je nu een vast energiecontract en is de einddatum nog niet in zicht? Dan is het verstandig om je energiecontract mee te verhuizen naar je nieuwe adres. Wil je toch overstappen? Dan betaal je mogelijk een opzegvergoeding. De exacte hoogte van deze boete kun je altijd opvragen bij je energieleverancier. Meestal is deze informatie ook te vinden in je online klantomgeving. Heb je nu een contract voor onbepaalde tijd, zoals een variabel contract of een dynamisch contract? Dan kun je je contract meeverhuizen of kosteloos overstappen naar een ander contract.
Dat ligt aan het soort meter dat je hebt. Heb je een slimme meter in je huidige woning? Dan hoef je niks te doen. De slimme meter stuurt de meterstanden door. Heb je een oudere meter? Dan vraagt je energieleverancier je om de meterstanden door te geven op de dag van de sleuteloverdracht. Je energieleverancier informeert je hier goed over, zodat er niks fout kan gaan.
Tijdens je verhuizing kom je nooit zonder stroom of gas te zitten. Een netbeheerder sluit je nooit zomaar af van stroom of gas. Er is altijd stroom en gas in de woning aanwezig. Ook wanneer je nog geen energie hebt aangevraagd. De netbeheerder blijft leveren tot er een nieuwe leverancier is aangemeld. Je komt dus nooit zomaar zonder stroom en gas te zitten. Natuurlijk moet je niet te lang wachten met het vinden van een nieuwe energieleverancier omdat er dan wel de kans bestaat dat je wordt afgesloten. Je betaalt wel voor de stroom en gas die je tussen deze contracten verbruikt. Zorg ervoor dat je nooit zonder actieve levering van je leverancier komt te zitten.
Verhuis je naar een woning zonder aansluiting? Dan moet je eerst een nieuwe aansluiting aanvragen bij de netbeheerder. Dit kost soms wat tijd, dus plan dit goed in. In de praktijk komt dit zelden voor.
Overstappen van energie
Overstappen naar een andere energieleverancier is helemaal gratis. Je kunt gratis gebruikmaken van de energievergelijker. Bij ons vergelijk je gemakkelijk en snel energietarieven van alle leveranciers in Nederland.
Het kost je slechts een paar minuten om de energievergelijker in te vullen. Afhankelijk van je huidige situatie start je nieuwe leverancier met leveren op het moment dat jij opgeeft. Stap je over? Dan geef je in onze vergelijker ook een einddatum van je contract op. Als je verhuist, geef je je startdatum op of de datum van de sleuteloverdracht. Je nieuwe leverancier start automatisch op de opgegeven datum. Hoelang het duurt om over te stappen, ligt dus aan je situatie.
Nee! Je nieuwe energieleverancier regelt de overstap met je huidige energieleverancier. Zolang je alles voortijdig regelt en de goede begin- en einddatum opgeeft, gaat alles heel erg soepel. Overstappen is slechts een administratief klusje en heel erg gemakkelijk. Behalve contractbreuk zit er geen risico aan een overstap.
Er is altijd stroom en gas in de woning aanwezig. Ook wanneer je nog geen energie hebt aangevraagd. De netbeheerder blijft leveren tot er een nieuwe leverancier is aangemeld. Je zult dus nooit zomaar zonder stroom en gas komen te zitten. Natuurlijk moet je niet te lang wachten met het vinden van een nieuwe energieleverancier omdat er dan wel de kans bestaat dat de netbeheerder je afsluit.
Via onze vergelijker kun je in sommige gevallen ook een contract afsluiten bij je huidige energieleverancier. De aanbiedingen van leveranciers zijn in de regel alleen voor nieuwe klanten. Je profiteert dan niet van de voordelen voor nieuwe klanten. We raden je daarom altijd aan om een vergelijking te maken in de energievergelijker. Het is mogelijk dat je bij een andere energieleverancier minder betaalt.
Ja, zodra je overstapt, zegt je nieuwe energieleverancier je huidige contract op. Controleer altijd of de begin- en einddatum klopt. In sommige gevallen zeg je zelf je energiecontract op. Je verhuist bijvoorbeeld naar een andere woning en je hebt geen energiecontract nodig. Heb je hulp nodig? Dan kunnen wij altijd voor je bemiddelen.
Elke consument in Nederland heeft een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.. In deze periode kun je je overstap naar een andere energieleverancier annuleren. Wanneer je je overstap via Overstappen.nl hebt aangevraagd, ontvang je van je nieuwe energieleverancier per post of e-mail een bevestiging. Vanaf de dagtekening van deze bevestiging gaan de 14 kalenderdagen in.
Vul de einddatum in van je huidige vaste contract. Je vindt de einddatum in de online omgeving, je jaarafrekening of je contractbevestiging. Vind je de einddatum niet? Neem dan contact op met je leverancier. Vul de einddatum goed in: zo voorkom je dat je een opzegvergoeding betaalt. Tussen leveranciers is een coulanceregeling van een paar dagen. Je hoeft je geen zorgen te maken als het niet perfect aansluit.
Lees hier meer over de ‘einddatum van je energiecontract‘.
Ja, je kunt een opzegboete krijgen als je te vroeg overstapt naar een ander contract. Of je deze boete krijgt ligt aan je contract en de einddatum van je contract. Heb je nu een variabel of dynamisch contract en wil je overstappen? Dan krijg je geen boete. Heb je nu een vast contract met een einddatum? Dan krijg je afhankelijk van de situatie een boete als je het contract vroegtijdig beëindigt. De huidige leverancier brengt een boete in rekening als deze financieel verlies lijdt. De exacte hoogte van deze boete kun je altijd opvragen bij je energieleverancier. Meestal is deze informatie ook te vinden in je online klantomgeving. Een leverancier is verplicht deze informatie te geven.
Je kunt zo vaak overstappen als je wil, zolang je energiecontract dit toestaat en je rekening houdt met de opzegtermijn van meestal 30 dagen. We raden aan om niet oneindig te switchen.
Bij een 1-jarig vast energiecontract kun je één keer per jaar overstappen aan het einde van het contract. Bij een 2-jarig contract is dat één keer per twee jaar. Bij een variabel en dynamisch contract ben je vrij om over te stappen. Je hoeft dan alleen rekening te houden met de opzegtermijn.
Lees meer op de pagina: wanneer overstappen van energieleverancier?
Ja, overstappen met stadsverwarming is mogelijk. Het is dan alleen mogelijk om stroom bij een leverancier af te nemen. In dat geval ontvang je geen gascontract. Als je stadsverwarming hebt in je woning, kun je dit in onze vergelijker aangeven. Vul dan bij gas ‘0’ in.
Aansluiting en meterstanden
Een enkele en een dubbele meter tellen je energieverbruik op verschillende manieren. Met een dubbele meter betaal je een piektarief (voor stroomverbruik overdag) en een daltarief (voor je verbruik ‘s nachts en in het weekend). Het daltarief is vaak iets lager, omdat stroom ‘s nachts goedkoper is.
Oude energiemeters, ook wel analoge of “domme” meters genoemd, hebben alleen een enkeltarief. Slimme meters hebben tegenwoordig altijd standaard dubbel tarief. Je kunt sinds juli 2021 niet meer switchen tussen enkel- en dubbeltarief op beide meters.
Lees meer over piek- en daluren.
De energieleverancier heeft jouw meterstanden jaarlijks nodig voor de jaarafrekening. Zo bepaalt een leverancier hoeveel kWh stroom en m3 gas je hebt verbruikt. Je moet de meterstanden ook doorgeven als je gaat verhuizen. Als je een slimme meter hebt, hoef je niks te doen. Inmiddels heeft 90% van de Nederlanders een slimme meter. Je hoeft dus zelden je meterstanden meer door te geven. De energieleverancier ontvangt de meterstanden automatisch. In sommige gevallen moet je je energieleverancier machtigen, zodat zij de standen kunnen lezen. Lees meer op de pagina meterstanden aflezen en doorgeven.
Heb je een slimme meter? Dan hoef je niks te doen. Je energieleverancier kan je meterstanden op afstand aflezen. Heb je nog geen slimme meter? Dan kun je je meterstanden doorgeven via de online omgeving, per telefoon. Lukt het niet? Neem dan contact op met je netbeheerder of energieleverancier voor een passende oplossing. Lees meer op de pagina meterstanden aflezen en doorgeven.
Je kunt je meterstanden vinden door te kijken naar je energiemeter. Afhankelijk van jouw energiemeter, kun je de meterstanden aflezen op het telwerk, de draaischijf of het digitale display. Heb je een slimme meter? Dan kun je jouw meterstanden ook vinden door de app of online omgeving van de leverancier te raadplegen. Lees meer op de pagina meterstanden aflezen en doorgeven.
Je herkent een slimme meter aan het digitale display. Inmiddels heeft 90% van de Nederlanders een slimme meter. Een oude meter heeft een analoge draaischijf. Kan je deze niet vinden? Dan heb je waarschijnlijk een dubbele meter.
Dat ligt aan het moment. Sommige leveranciers rekenen inmiddels een hoger daltarief dan een hoogtarief om klanten te stimuleren om buiten de piekuren te verbruiken. In de regel scheelt het echt heel weinig. Je kunt het beste kiezen voor een dubbel tarief, aangezien de slimme meter daarvoor gemaakt is.
Lees meer over daluren.
De netbeheerder is verantwoordelijk voor het onderhoud aan de meter. Bij de netbeheerder kun je ook terecht voor vragen over de gas- en elektriciteitsmeter en de slimme meter. De netbeheerder is regiogebonden: je kunt deze dus niet zelf kiezen.
Spoedaanvraag
Via de vergelijker van Overstappen.nl kun je geen spoedaanvraag doen. Kijk op de pagina over spoedaanvraag bij welke leveranciers je voor een spoedaanvraag terecht kunt.
Dit verschilt per leverancier. De snelheid van een spoedaanvraag varieert van 60 minuten tot een aantal werkdagen. Vraag dit altijd aan de leverancier waar je een spoedaanvraag doet.
Het kost je niks extra’s om een spoedaanvraag te doen. Wel kan een leverancier je in bepaalde gevallen vragen om een waarborgsom te betalen. Zo weet een energieleverancier zeker dat je je rekeningen kunt betalen. Je krijgt deze waarborgsom terug bij de jaarafrekening.
Je hebt een spoedaanvraag nodig als je op zeer korte termijn verhuist naar een andere woning en je hebt nog geen energiecontract. In de meeste gevallen heb je een spoedaanvraag nodig als je bijna wordt afgesloten van je energieaansluiting, omdat je je rekeningen niet hebt betaald. Je moet dan zo snel mogelijk een nieuwe leverancier vinden.
Bij de meeste leveranciers zijn extra documenten een vereiste voordat ze je energie met spoed leveren. Het is verstandig om bij je energieleverancier na te vragen welke documenten precies nodig zijn voor de spoedaanvraag. De meeste energieleveranciers informeren je hierover op hun website. Bij een spoedaanvraag kunnen ze je vaak ook snel helpen via telefoon of chat om alles in één keer aan te leveren.
De meeste energieleveranciers vragen je om een waarborgsom te betalen als je een spoedaanvraag doet. Deze waarborgsom verschilt per energieleverancier en kan soms erg hoog zijn afhankelijk van je situatie.
Zonnepanelen
Bij het vergelijken van energiecontracten met zonnepanelen moet je rekening houden met salderen, waarmee je stroom die je teruglevert aan het net wegstreept tegen de gekochte stroom van de leverancier. Kijk ook naar de terugleververgoeding die je krijgt voor alle overtollige kWh die je teruglevert aan het net. Als laatste betaal je bij de meeste leveranciers terugleverkosten voor de stroom die je teruglevert aan het net. In onze energievergelijker houden wij rekening met al deze zaken als jij je opwek invult. De goedkoopste leverancier staat altijd bovenaan.
We raden aan om je niet blind te staren op terugleverkosten of de terugleververgoeding. Soms hebben leverancier hoge terugleverkosten, maar een heel laag vastrecht. Uiteindelijk kun je dus goedkoper uit zijn met hogere terugleverkosten. Het is belangrijk om alle kosten mee te nemen in de netto-jaarprijs. Die berekenen wij voor jou in onze energievergelijker.
Door de salderingsregeling kan je alle stroom die je zelf opwekt en teruglevert aan het net, verrekenen met de stroom die je afneemt van je leverancier. Je energierekening wordt zo een stuk lager. De salderingsregeling verschilt per leverancier, check dit dus goed. Vanaf 2027 wordt de salderingsregeling (mogelijk) afgeschaft.
Ja, je kan zeker overstappen als je zonnepanelen hebt. Net als met huishoudens zonder zonnepanelen is het belangrijk dat je checkt of je contract het toelaat om over te stappen. Kijk bij een vast contract naar de einddatum om een mogelijke opzegvergoeding te voorkomen. Bij variabele en dynamische contracten ben je altijd vrij om over te stappen.
In onze vergelijker helpen we je met het vinden van een passend en goedkoop energiecontract. We vragen je om je verwachte opwek in te vullen en we laten je alle contracten zien die bij je passen. De goedkoopste energieleverancier voor jouw situatie met zonnepanelen staat dan bovenaan.
Lees hier meer over de ‘einddatum van je energiecontract‘.
Je ontvangt een terugleververgoeding van je energieleverancier als je meer stroom teruglevert aan het net dan dat je stroom verbruikt. Heb je dus na het salderen nog stroom ‘over’? Dan krijg je voor elke kWh die je meer teruglevert dan verbruikt een bedrag. In de toekomst kan dit mogelijk wel veranderen.
Energieleveranciers brengen terugleverkosten in rekening als je zonnepanelen hebt en stroom teruglevert aan het net. Door de onbalans op het energienet en het grote aantal zonnepaneelhouders zijn leveranciers genoodzaakt om extra kosten in rekening te brengen. De kosten berekenen zij vaak per teruggeleverde kWh, per schaal of met een vast bedrag per maand. Terugleverkosten bestaan sinds 2023. Het is nog onzeker of deze ook blijven bestaan bij de afschaffing van de salderingsregeling in 2027.
Als zonnepaneelhouder wek je je eigen stroom op die je op momenten dat je deze zelf niet gebruikt, teruglevert aan het energienet. Hierbij komen extra prijscomponenten kijken, zoals de terugleververgoeding, de terugleverkosten en het salderen. Energieleveranciers hebben daarom een aangepast aanbod voor zonnepaneelhouders.
Energierekening
Kijk naar de meterstanden en controleer of het verbruik van het afgelopen jaar overeenkomt met die op de jaarafrekening.
Je energierekening bestaat uit leveringskosten, btw, netbeheerkosten, energiebelastingen en overige prijscomponenten. Op de pagina ‘energierekening’ zetten we alles voor je op een rijtje.
Neem contact op met je energieleverancier. Zij helpen je graag verder.
Iedere leverancier gaat hier anders mee om, maar vaak denken leveranciers graag met je mee. Neem contact op met je energieleverancier. Zij helpen je graag verder.
Ja, je energierekening kan hoger uitvallen. Je hebt bijvoorbeeld een hoger energieverbruik dan verwacht, je betaalde tijdens je contract een onjuist voorschotbedrag of de energieprijzen zijn gestegen in je variabele of dynamische energiecontract. De leverancier doet altijd zijn best om je termijnbedrag zo kloppend mogelijk te houden. Zij stellen vaak voor om dit te verhogen (of verlagen) indien dit nodig is.
Leveranciers verrekenen de loyaliteitsbonus vaak aan het einde van je energiecontract tijdens de jaarafrekening. Heb je je energiecontract voortijdig opgezegd? Dan bestaat de kans dat je loyaliteitsbonus vervalt. Bij variabele en dynamische contracten verrekenen energieleveranciers de loyaliteitsbonus naar rato.
Problemen en klachten
Heb je een klacht over de energievergelijker of het overstapproces? Neem dan contact op met onze klantenservice. Heb je een klacht over de energierekening tijdens jouw contract? Neem dan contact op met je energieleverancier. Zij helpen je graag verder. Kom je er echt niet uit? Dan kun je terecht bij de Geschillencommissie. Lees meer op onze pagina over ‘klachten over je energieleverancier‘.
Neem contact op met je energieleverancier. Kom je er echt niet uit met je energieleverancier? Neem dan contact op met de Geschillencommissie. Vermoed je (heftige) oneerlijke bedrijfspraktijken? Dan kun je ook een klacht indienen bij de toezichthouder: Autoriteit Consument en Markt (ACM). Lees meer op onze pagina over ‘klachten over je energieleverancier‘.
Neem contact op met onze klantenservice via de telefoon, e-mail of chat. Het is zeker mogelijk om een energiecontract af te sluiten als je een buitenlandse IBAN hebt. De klantenservice helpt je op weg.
Neem zo snel mogelijk een energiecontract. Mogelijk heb je een spoedcontract nodig. Via onze vergelijker is dat niet mogelijk. We raden aan om contact op te nemen met je leverancier.Via de vergelijker van Overstappen.nl kun je geen spoedaanvraag doen. Kijk op de pagina over spoedaanvraag bij welke leveranciers je voor een spoedaanvraag terecht kunt.
Het komt bijna nooit voor dat je netbeheerder je afsluit van energie. Neem contact op met je netbeheerder en je energieleverancier. Zij helpen je verder.
Maak je als eerste geen zorgen: je komt nooit zonder stroom of gas te zitten. Op onze pagina ‘energieleverancier failliet’ leggen we je precies uit wat je moet tijdens deze periode
Over Overstappen.nl
Overstappen.nl is 100% afhankelijk en niet gebonden aan welke aanbieder dan ook. Het maakt ons niet uit welke aanbieder jij kiest: we willen altijd de beste deal voor jou.
Bij iedere overstap naar een ander energiecontract, ontvangen wij van de aanbieder een vergoeding. Het maakt ons niet uit naar welke aanbieder je overstapt: wij willen altijd de beste deal voor jou. De vergoedingen spelen nooit een rol in de aanbiedingen die je ziet!
Overstappen.nl is telefonisch bereikbaar en via e-mail en WhatsApp. Je kunt van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:30 contact opnemen met de klantenservice van Overstappen.nl.
Ja, je kunt helemaal kosteloos gebruikmaken van de energievergelijker. Door onze afspraken met energieleveranciers kunnen wij onze service gratis aan jou aanbieden. Bij iedere overstap naar een ander energiecontract, ontvangen wij van de aanbieder een vergoeding. Het maakt ons niet uit naar welke aanbieder je overstapt: wij willen altijd de beste deal voor jou.
Onze energie-expert is Tom Schlagwein. Hij weet als geen ander hoe je energie vergelijkt en een energiecontract afsluit tegen de laagste prijs. Ook is hij regelmatig te vinden in de media als expert en neemt hij een paar keer per jaar een energie-journaal op om iedereen op de hoogte te houden van het laatste nieuws.