KPN
KPN is een toonaangevende aanbieder van telefonie, televisie en internet. De telecomaanbieder is actief op de Nederlandse consumentenmarkt met verschillende merken. Wil je KPN opzeggen? Bekijk onderaan de pagina de uitleg.
Bekijk alle KPN pakketten:
Over KPN
KPN ontstond halverwege de negentiende eeuw. Het was eerst onderdeel van het ministerie van financiën, verantwoordelijk voor het aanleggen en telegrafieverbindingen moest exploiteren. In 1915 werd het een staatsbedrijf, de P&T. In 1928 veranderde de naam naar PTT. Toen het bedrijf in 1989 zelfstandig werd, werd de naam veranderd naar KPN. In 1994 gingen ze naar de beurs en in 2016 had de overheid geen enkel aandeel meer in het bedrijf.
Producten KPN
KPN biedt de volgende pakketten aan:
- Internet
- Internet en TV (basis)
- Internet en TV
- Internet en TV (4K)
Bij al deze producten kan je ervoor kiezen om ook ‘vast bellen’ af te sluiten.
Internet van KPN
Als je kiest voor internet van KPN, kan je zelf beslissen of je internet wil met interactieve televisie, of zonder. De downloadsnelheid ligt tussen de 50 Mbit/s en 200 Mbit/s. De uploadsnelheid ligt tussen de 5 Mbit/s en 20 Mbit/s.
Je krijgt een betrouwbare WiFi-modem, de ExperiaBox. Je kan er tevens voor kiezen om gebruik te maken van een gratis monteur die alles voor je installeert.
TV van KPN
Als je een televisie abonnement af wilt sluiten bij KPN, kan je kiezen uit drie varianten. De eerste is het basisabonnement, met 1 HD tv-ontvangers en tot 50 Mbit/s downloadsnelheid. De andere variant biedt 2 HD tv-ontvangers en een snelheid tot 100 Mbit/s. Daarnaast heb je nog het 4K-pakket met daarin 2 4K tv-ontvangers en een snelheid tot 150 Mbit/s.
Je hebt altijd toegang tot 75 zenders en 90 radiozenders. Je kan tot 7 dagen terugkijken, live TV pauzeren en begin gemist inschakelen.
Alles in 1 van KPN
KPN biedt geen alles in 1 pakketten meer aan. Maar, je kan gemakkelijk een alles in 1 pakket bij KPN samenstellen. Dit doe je door een internet en TV-pakket uit te breiden met ‘vast bellen’. Je krijgt dan een vaste telefoonlijn.
Glasvezel van KPN
Als er op jouw adres glasvezel beschikbaar is, dan krijg je je internet automatisch via deze verbinding. Je maakt hiervoor geen extra kosten.
KPN vergelijken en afsluiten
Is KPN voor jou de beste internetaanbieder? Kijk of je huidige provider nog steeds de beste keuze is. Aanbieders concurreren met elkaar om de gunst van de klant. Zo bieden sommige providers extra diensten aan of kan je profiteren van scherpe kortingen. Internetaanbieders vergelijken is gratis en in een paar seconden geregeld. Doe dus nu de check en controleer of KPN voor jou de beste deal heeft.
Wil je een internet abonnement bij KPN afsluiten? Dit kan je eenvoudig doen via de vergelijker. Vergeet niet je oude abonnement op te zeggen. KPN heeft eventueel een overstapservice, wat inhoudt dat je -mocht je dit willen- niet zelf je oude abonnement op hoeft te zeggen.
KPN opzeggen
Ben je klant bij KPN maar wil je KPN opzeggen en overstappen naar een andere provider? In de meeste gevallen hoef je KPN niet zelf op te zeggen. Bekijk hiervoor de uitleg bij “De overstapservice van Overstappen.nl”.
Contact opnemen met KPN
Telefonisch KPN opzeggen is mogelijk als je contact opneemt met de klantenservice van KPN. Hiervoor kan je het telefoonnummer 0800-0402 bellen. Als je gekozen hebt voor de opzegbrief kan je deze sturen naar:
KPN Klantenservice
t.a.v. Opzeggen
2400 AE Alphen aan den Rijn
Bij het telefonisch opzeggen is het handig om zowel je postcode, huisnummer en bankrekeningnummer bij de hand te houden. Alleen de persoon die het abonnement bij KPN heeft afgesloten kan telefonisch opzeggen. Bel je namens iemand anders? Dan moet diegene wel in de buurt zijn op dat moment om toestemming te geven.
De overstapservice van Overstappen.nl
De overstapservice van Overstappen.nl is te gebruiken bij het overstappen van je alles in 1-abonnement, 2 in 1-abonnement (verschillende combinaties) en ook een los internetabonnement.
Dit geldt alleen bij abonnementen waarbij je overstapt van én naar KPN, Tele2, Telfort, Online, Vodafone, XS4ALL en Ziggo. Als je dus nu een alles in 1-abonnement hebt bij één van deze providers en weer naar één van deze providers overstapt is zelf opzeggen niet nodig.
De overstapservice geldt alleen niet voor losse tv-diensten. Zoals bijvoorbeeld digitenne of een televisie abonnement van Ziggo. Ook bij het overstappen van of naar een glasvezelabonnement moet u zelf het abonnement opzeggen.
Als je aangegeven hebt dat je gebruik wilt maken van de overstapservice hoef je slechts twee dingen in te vullen: de huidige provider en het contract- of klantnummer. Deze staat op de factuur of op de “Mijn contract”-pagina van de huidige provider.