Energiedirect derde winnaar Energie Awards 2025
Energiedirect komt als derde energieleverancier uit het onderzoek en wint de Bronzen Energie Awards van 2025.


Energiedirect is verkozen als een van de beste energieleveranciers van 2025 en gaat er vandoor met de bronzen medaille. Met de Energie Awards schept vergelijker Overstappen.nl duidelijkheid voor de consument, worden energieleveranciers beloond voor het harde werk én gestimuleerd het nog beter te doen. Met een gemiddelde van 8,3 gaat de energieleverancier Energiedirect ervandoor met een Bronzen Energie Award.
Hoe komen de Energie Awards tot stand?
Vergelijker Overstappen.nl bepaalt de winnaars aan de hand van vier verschillende criteria, zoals het aantal klanten dat in onze energievergelijker voor een leverancier kiest, klantreviews van platforms waar de leverancier het meest actief is, zoals Trustpilot en Google, en het cijfer uit de energievergelijker. Ook de beoordelingen van de app van de leverancier en het overstapproces telen mee. Alle vier de componenten tellen even zwaar mee om tot een gemiddelde te komen. Het gemiddelde van de scores op deze vier onderdelen bepaalt welke energieleverancier zich de beste van Nederland mag noemen.

Interview met Energiedirect
Tijdens het overhandigen van de Overstappen.nl Energie Award heeft Tom een aantal vragen gesteld aan Nick Poldermans, Head of Branding, Proposition & New Business bij Energiedirect.
Wat maakt Energiedirect als leverancier anders dan andere leveranciers?
Energiedirect onderscheidt zich door het gemak en de autonomie die we onze klanten bieden. Bij ons regel je al je energiezaken helemaal zelf, online en direct. Dit betekent dat klanten eenvoudig hun contracten kunnen beheren, facturen kunnen inzien en is het verbruik altijd inzichtelijk via onze gebruiksvriendelijke online platformen en de slimme Regelneef app.
Jullie hebben met name gewonnen door de hoge beoordelingen van jullie app en de hoge klantbeoordelingen op verschillende platforms. Wat maakt deze beoordeling zo hoog, denk je? Komen er nog ontwikkelingen aan in jullie app?
Onze Regelneef app is ontworpen om klanten volledige controle en gemak te bieden. We horen in onze gesprekken met klanten dat de hoge beoordelingen voortkomen uit de intuïtieve interface, snelle toegang tot belangrijke informatie en de mogelijkheid om direct wijzigingen door te voeren. Met de Regelneef app heb je je energiezaken altijd in eigen hand en kun je je verbruik checken, welke apparaten (ofwel, apparaatgroepen) in je huis veel energie slurpen, je termijnbedrag aanpassen en nog veel meer, waar en wanneer je maar wilt. We blijven de app verbeteren en hebben plannen om nog meer functies toe te voegen.
Wat zijn de punten die jullie als leverancier in 2025 graag nóg beter willen doen?
In 2025 willen we onze digitale diensten verder optimaliseren door nog meer self-service opties aan te bieden. Daarnaast staan onze medewerkers natuurlijk ook altijd voor onze klanten klaar. We streven ernaar om het platform en de Regelneef app nog gebruiksvriendelijker te maken en meer gepersonaliseerde functies toe te voegen, zodat klanten hun energiezaken nog efficiënter kunnen regelen.
Hoe kijken jullie naar de ontwikkeling van de energiemarkt en waar denken jullie dat de behoefte van de consument ligt? Hoe denken jullie hiermee om te gaan? Wat zijn de plannen om beter aan te sluiten bij deze behoefte?
De energiemarkt beweegt richting meer digitalisering en autonomie voor de consument. Consumenten zijn ook veel actiever met hun energie bezig. Wij spelen hierop in door ons platform en de Regelneef app continu te verbeteren en uit te breiden met nieuwe functies die het beheer van energie nog eenvoudiger maken. We plannen om meer interactieve tools en gepersonaliseerde dashboards te introduceren
Hebben jullie nog leuke nieuwe innovaties voor 2025 op de planning staan?
We werken iedere dag hard om zaken die ingewikkeld zijn voor onze klanten nét een beetje makkelijker te maken. Ook hebben we recent het dynamische contract gelanceerd waarop we verder door ontwikkelen. In 2025 komen er weer een aantal leuke nieuwe dingen bij, maar dat is nog even een verrassing!
Waar ben jij het meest trots op als prestatie van de energieleverancier waar je voor werkt?
Ik ben het meest trots op de positieve feedback die we krijgen van onze klanten, die vaak aangeven hoe gemakkelijk het is bij Energiedirect om zelf inzicht te krijgen in je energieverbruik en zelf aanpassingen te maken. En op de ideeën die zij aandragen, waarmee we onze service verder kunnen verbeteren. We zien de bronzen award dan ook als een mooie bevestiging én motivatie om onze dienstverlening op hoog niveau te houden en verder te verbeteren!
